I går var det 1. oktober, og selv om vejret er dejlig lunt stadigvæk, er efteråret over os. Men så er det da heldigt, at jeg havde gemt (og glemt) det her indlæg fra en sommerhustur. Det minder mig om... Continue reading →
Jeg har så meget på hjertet for tiden, at i stedet for at bombardere jer med både blogindlæg og opskrifter, så er jeg gået i den modsatte grøft – og ingenting sker… Det beklager jeg virkelig meget, og jeg lover... Continue reading →
Nogle gange bliver jeg overmandet af min egen tidsoptimisme – eller måske i virkeligheden min håbløse sans for planlægning… Fx som det skete for nogle uger siden, hvor jeg midt i aftensmadsforberedelserne, startede et flødebolleprojekt op sammen med den 3-årige.... Continue reading →
Min Mormors Kager er kommet på Instagram! Det havde min egen, dejlige Mormor nu aldrig set komme (og det havde jeg egentlig heller ikke). Ej heller havde hun kunnet udtale det. Men det er jo en helt anden sag. Det... Continue reading →
Sikke en opgave at få – at skulle bage en kage som bestikkelse for at NOGEN (heldigvis en god ven) gad passe min yngste i weekenden… Så streng som hun er (min yngste altså), så kræver det en kage ud... Continue reading →
Sneen drysser lige så fint ned fra himlen. Det er januar, og alle antenner burde være tunet ind på løbeture, salatblade og vand… Jeg kan godt lide både salatblade, vand og at løbe i kulden, meeen jeg kan bedre lide... Continue reading →
Det lyder næsten for godt til at være sandt. Det ved jeg godt. Kan man virkelig lave en lækker chokolademousse med kun tre ingredienser? Ja, det kan man sagtens – og det er tilmed så nemt. Det kræver såmænd bare... Continue reading →
I udgangspunktet er kage for mig altid noget med sukker, smør og/eller hvedemel – og i store mængder! Det har denne ‘ikke’-kage sådan set ikke ændret på. Det den derimod har ændret på, er min lyst til at bage den slags... Continue reading →
En eller anden plantede en craving i mit hoved – en craving for bounty! Og ikke bare den almindelige lyseblå tingest, man kan købe på alverdens tankstationer. Næ nej! Selvfølgelig skulle jeg få lyst til dem med mørk chokolade (den... Continue reading →
Jeg faldt over en opskrift i et af min mors ugebladstillæg med sommerkager – og da kagen hed: ‘Louises jordbær-og nøddelagkage’, så måtte jeg jo blive inspireret af den. Det blev til denne glutenfri jordbærsag, som faldt i ganske god... Continue reading →